آموزش تصویری گوگل آنالیز (آنالیتیک) google analytics (کلیات داشبوردها و Audience)

آموزش تصویری گوگل آنالیز (آنالیتیک) google analytics (کلیات داشبوردها و Audience)

قبل از شروع این درس شما را دعوت میکنم تا قسمت قبلی که در مورد " ایجاد حساب کاربری در گوگل آنالیز " بود را مطالعه کنید.


داشبورد گوگل آنالیز

داشبوردها در گوگل آنالیز هر چیزی که شما از وبسایت خود میخواهید را به صورت خلاصه به شما نمایش میدهند. برای وارد شدن به داشبور باید بعد از ورود به گوگل آنالیز مثل عکس زیر بر روی All Web Site Data کلیک کنید. (اگر چندین سایت ثبت کنید به صورت مجرا هر سایت را نمایش میدهد.)


 
بعد از وارد شدن به صفحه بعد، از منوی سمت راست گزینه Dashboards سپس Private و My Dashboard را انتخاب کنید تا اطلاعات سایت شما به نمایش دربیاید.

 

در تصویر بالا اطلاعات کلی داشبورد را مشاهده میکنید که نشان دهنده تعداد کل کاربران سایت(Users)، کاربران جدید سایت (New Users)، بانس ریت (Bounce Rate)، وضعیت بازدیدکنندگان به تفکیک کشور و تعداد بازدیدکنندگان به صورت روزانه است.

-    شما میتوانید گزینه های نمایش داده شده در داشبورد را بر اساس سلیقه خود کم یا زیاد کنید (برای این کار از گزینه Add Widget  در سمت چپ و بالا استفاده کنید.)
-    شما میتواند هر یک از بخش های نمایش داده شده در داشبورد گوگل آنالیز را سفارشی کنید، برای این کار از عکس مداد که بر روی هر بخش قرار داده شده است استفاده کنید.

بخش Audience در گوگل آنالیز

یکی از مهمترین و پرکاربرد ترین بخش ها در گوگل آنالیز بخش Audience هست، زیرا در این بخش هر چیزی که شما در مورد سایتتان میخواهید بدانید را در بر میگیرد.
در این درس قسمت های کلی را توضیح میدهیم و در درس های بعدی به صورت کامل به بررسی این قسمت میپردازیم

 

در تصویری که مشاهده کردید بخش های مختلف گوگل آنالیز موجود هست که به بررسی کلی آنها میپردازیم:

Overview : تقریبا مثل داشبورد از هست که خلاصه اطلاعات را به ما نمایش میدهد.

Active Users: یوزر های فعال در بازه های زمانی متفاوت را مشخص میکند.

Demographics : همانطور که از اسم آن مشخص هست گزارشی در مورد بازدید کنندگان از جمله رده های سنی ، جنسیت و علاقه مندی های بازدید کننده سایت شما را نمایش میدهد.

Interests : این بخش هم همانند بخش قبلی اطلاعات بازدید کنندگان را به شما میدهد.

Geo: در این بخش اطلاعات دقیقتری در مورد بازدید کننده سایت خود کسب میکنید ( اطلاعات مکان جغرافیایی بازدید کننده – زبان سیستم را بدست می آورید).

Behavior : این بخش شما را با برخورد بازدید کنندگانتان با سایتتان آشنا میکند که در بخش New vs Returning میتوانید درصد بازدید کنندگان جدید و قدیمی سایت خود را مشاهده کنید.

Technology: در این بخش گوگل آنالیز اطلاعات دقیق تری از کاربران سایت شما به شما میدهد، اطلاعاتی مثل نوع سیستم عامل و همچنین مرور گر مورد استفاده کاربر و همچنین نوع شبکه اینترنتی که استفاده میکنند. ( راستشو بخواین من خیلی خوشم اومد از گوگل :D ).

Mobile: در این قسمت نوع دستگاه های ورودی به سایت شما مشخص میشود ( کامپیوتر، موبایل و تبلت ) و همچنین نشان میدهد که هر دستگاه چه میزان ورودی را دارد.

User Flow: در این بخش به صورت کاملا زیبا و ملموس گوگل آنالیز به شما میگوید که کاربران سایت شما پس از ورود به چه صفحاتی رفتند و از از کدام صفحه خارج شدند.

امیدوارم که از آموزش امروز لذت برده باشید.
شاد و موفق باشید

نظرات: (4) نظر براي اين مطلب ثبت شده است.

نويسنده: حمید تاريخ ثبت: 1393/09/22 07:57:12

سلام عالی بود آرزوی موفقیت برای تمام کسانی که مطالب اینچنینی ارسال میکنند

پاسخ پشتيبان فني: حسين همايوني تاريخ ثبت: 1393/09/23

سلام
ممنونم از شما.

برای راحت بودن در دریافت مطالب جدید میتونین از خبرنامه استفاده کنید تا مطالب به ایمیلتون ارسال بشه.

نويسنده: ایمان تاريخ ثبت: 1394/10/24 17:08:35

سلام
مطلب مفیدی بود
سپاس

نويسنده: فروش دستگاه حکاکی لیزر تاريخ ثبت: 1395/07/11 16:28:49

عاااالی بود خیلی ممنون اقای همایونی

پاسخ پشتيبان فني: حسين همايوني تاريخ ثبت: 1395/07/11

خواهش میکنم
سپاسگزارم

نويسنده: فرشاد تاريخ ثبت: 1395/10/22 00:03:37

درود
در تنظیمات بازدید سایت ما 3 مورد را میخواد
1- view ID
2 کد JS که از گوگل آنالاتیک گرفتم
3- کد تصدیق که از طریق خود سایت دریافت میکنه
مورد یک یعنی view ID چیست و از کجای گوگل آنالاتیکز باید دریافتش کرد؟
سپاس

پاسخ پشتيبان فني: حسين همايوني تاريخ ثبت: 1395/10/22

سلام دوست عزیز
کد گوگل آنالایتیک خیلی ساده هست و باید قبل از بسته شدن تگ body صفحات مورد نظر قرار گیرد

سپاسگزارم

ارسال نظر: براحتی و سریع نظر خود را درباره این مطلب ثبت کنید: