آموزش گوگل آنالیز (آنالیتیک) بخش بازدیدها (Audience) قسمت اول

آموزش گوگل آنالیز (آنالیتیک) بخش بازدیدها (Audience) قسمت اول

قبل از شروع این آموزش شما را دعوت میکنم بخش های قبل را مشاهده بفرمایید:

ایجاد حساب کاربری در گوگل آنالیز

داشبورد و کلیات بخش Audience در گوگل آنالیز


خب ،در بحث قبلی در مورد کلیات Audience صحبت کردیم؛ در این قسمت از آموزش گوگل آنالیز سعی میکنیم تا این بخش را بازتر کنیم تا بهتر با قسمت های مختلف Audience در گوگل آنالیز آشنا بشید.
در تصویر زیر بخش های مختلف Audience را مشاهده میکنید:

 

قسمت Overview در Audience:



 
نمای کلی این قسمت را در تصویر بالا نگاه کنید؛ تقریبا مثل داشبور هست البته کمی پیشرفته تر!
خب الان به بررسی قسمتهای مختلف Overview میپردازیم:

اولین قسمت Overview گراف زیر میباشد:


 
که با بردن موس بر روی این گراف آمار بازدیدکنندگان وبسایتتان به صورت روزانه به شما نشان داده میشود که شما میتوانید حالت نمایش نمودار را از روزانه به ساعت، هفته و ماه هم تغییر دهید.
از قسمت metric میتوانید حالت های مختلف نمودار را تغییر دهید (مثلا : بازدیدکنندگان یکتا، درصد زمان ماندگاری بازدیدکنندگان در وب‌سایت و...)

توضیحات قسمت:

Sessions : سیشن یعنی بازدیدکنندگان فعال. وقتی کاربر بر روی لینک های داخل سایت شما کلیک کند و یا چیزی را دانلود کند یک سیشن ایجاد میشود. اگر کاربر بعد از 30 دقیقه هیچ کاری در سایت شما انجام ندهد اون سیشن بسته شده و اگرمجدد شروع به فعالیت کند مجدد سیشن جدید برایش ایجاد میشود.

% New Sessions : برآورد تقریبی از بازدیدکنندگان جدید (کسانی که برای اولین بار از سایت شما بازدید داشته اند)

Avg. Session Duration : میانگین زمانی که بازدیدکنندگان در سایت شما سپری میکنند. این گزینه خوبی برای ارزیابی سایتتان است؛ اگر این عدد بالا باشد یعنی بازدیدکنندگان علاقه زیادی به سایت شما دارند و سایت شما جذاب هست.

Bounce Rate : یکی دیگر از گزینه های خوب برای آنالیز سایت شما Bounce Rate است. هر چه عدد مقابل Bounce Rate در گوگل آنالیز بیشتر باشد یعنی کاربران سایت شما را دوست ندارند! به صورت خلاصه اگه بخوام براتون توضیح بدهم ؛ Bounce Rate درصدی از بازدیدکنندگان میگیم که وارد سایت شما شدند و بدون اینکه تمایلی به گردش در سایتتون داشته باشند ؛ از سایت شما خارج میشوند...

Pages / Session : میانگین صفحاتی که در طول یک Session نمایش داده شده.

Pageviews : تعداد کل صفحات نمایش داده شده.

Users : این عدد برای کاربری که یک سیشن برای آن فعال شده است.

بخش میانی Overview :

همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید تعدادی آمار و ارقام با یک نمودار به شما نمایش میدهد که هر یک از گزینه ها را در بالا توضیح دادم:

 

قسمت پایانی Overview هم خلاصه ای از وضعیت جغرافیایی ،سیستم عامل بازدیدکننده ، همچنین تکنولوژی و... میباشد که در ادامه آموزش به این مباحث میپردازیم:
 


امیدوارم از این آموزش بهره کافی را برده باشید
موفق و پیروز باشید

نظرات: (5) نظر براي اين مطلب ثبت شده است.

نويسنده: حمید تاريخ ثبت: 1393/09/22 08:06:51

آقا عالی بود

پاسخ پشتيبان فني: حسين همايوني تاريخ ثبت: 1393/09/23

سلام.
ممنون

نويسنده: مهشید تاريخ ثبت: 1393/10/15 18:43:47

مرسی

پاسخ پشتيبان فني: حسين همايوني تاريخ ثبت: 1393/10/22

سلام
ممنون از ابراز لطفتان.

نويسنده: lpln تاريخ ثبت: 1393/10/16 11:34:25

سلام
ممنون از آموزش های خوبتان
چطوری میتونم آمار بیشترین صفحات مشاهده را ببینم؟

پاسخ پشتيبان فني: حسين همايوني تاريخ ثبت: 1393/10/16

سلام.
خواهش میکنم.
از منو مسیر زیر را بروید:
Behavior > Site Content > All Pages

موفق باشید.

نويسنده: مهرشاد تاريخ ثبت: 1393/11/18 14:25:02

سلام
فرق بین exit , bounce rate در چیه ؟

پاسخ پشتيبان فني: حسين همايوني تاريخ ثبت: 1393/11/19

سلام
bounce rate : هرچقدر این عدد بالاتر باشد یعنی بازدیدکننده سریع تر از سایت خارج شده، یعنی کاری به تعداد صفحه مشاهده شده ندارد و تک صفحه ای محاسبه میکند.
exit : به این صورت محاسبه میشود: تعداد خروج کاربر تقسیم بر تعداد صفحه مشاهده شده

نويسنده: مصطفی تاريخ ثبت: 1394/10/22 11:06:40

واقعا آموزشتون در مورد گوگل آنالیز فوق العاده بود.
متشکرم

ارسال نظر: براحتی و سریع نظر خود را درباره این مطلب ثبت کنید: