آموزش گوگل آنالیز (آنالیتیک) بخش بازدیدها (Audience) قسمت دوم

آموزش گوگل آنالیز (آنالیتیک) بخش بازدیدها (Audience) قسمت دوم

مطالب آموزش قبلی در زمینه گوگل آنالیز :

آموزش تصویری گوگل آنالیز (آنالیتیک) google analytics (ایجاد حساب کاربری)

آموزش تصویری گوگل آنالیز (آنالیتیک) google analytics (کلیات داشبوردها و Audience)

آموزش گوگل آنالیز (آنالیتیک) بخش بازدیدها (Audience) قسمت اول


خب در این مبحث آموزشمون به ادامه بخش بازدید ها در گوگل آنالیز میپردازیم؛ در آموزش دو قسمت قبل در بخش Audience به صورت خلاصه کل قسمت Audience را توضیح دادم؛ در این قسمت به قسمت های کاربردی میپردازم:

Geo :
تصویر زیر نمایانگر قسمت های این بخش است:
 



به طور کلی این بخش اطلاعاتی از قبیل مکان، زمان و موقعیت جغرافیایی کاربران سایت شما را نمایش میدهد.
همانطور که در تصویر زیر میبینید قسمت Language اطلاعات زبان کاربران ورودی به سایت شما را نمایش میدهد.



Location :
در این قسمت موقعیت مکانی کاربران سایت شما نمایش داده میشود.
به صورت پیشفرض این قسمت بر روی Map Overlay میباشد که نقشه جهان مقابل شما به نمایش درمی آید ؛ شما با قرار دادن موس بر روی هر کشور اطلاعات بیشتری دریافت میکنید.

 

در قسمت Explorer مانند تصویر زیر آمار موقعیت کاربران سایت شما به صورت جدول به نمایش درآمده است:


 
در جدول بالا گوگل آنالیز اطلاعات ارزشمندی به شما میده از جمله : مدت زمان کاربران هر کشور، درصد بازدیدکنندگان جدید وبسایت شما و ... ، همچنین شما میتونین اطلاعات آماری را بر اساس شهر، قاره و شبه قاره تقسیم بندی کنید.

Language :
در این قسمت اطلاعات بازدید کنندگان وب سایت شما بر اساس زبان دسته بندی میشوند، البته باید بگم که این آمار بر اساس زبان سیستم کاربر هست.

Behavior :
این بخش سه قسمت به نام های New vs Returning و Frequency & Recency و Engagement دارد که به صورت مختصر به توضیح هر قسمت میپردازم:

New vs Returning: در این قسمت اطلاعات کاربران جدید و همچنین کاربران قدیمی و اطلاعات آماری اونها قرار داره.
Frequency & Recency :در این بخش اطلاعات ورودی هر کاربر و صفحات باز شده توسط اون نمایش داده میشه(به عنوان مثال کاربرانی که یک مرتبه به سایت شما وارد شدند چند نفر بودند و تعداد کل صفحات باز شده توسط اونها چه تعدادی بوده و همچنین کاربرانی که برای مرتبه دوم وارد شدند و ...)
 Engagement: در این قسمت دوره زمانی هر کاربر و تعداد صفحات مشاهده شده توسط اون به نمایش در میاد( به عنوان مثال بین 0 تا 10 ثانیه چند کاربر وارد سایت شدند و چند صفحه مشاهده کردند و ...)

Technology:
در دو بخش این قسمت اطلاعاتی همچون سیستم عامل کاربران سایت، نوع مرورگر، اندازه صفحه مانیتور، تعداد رنگ و ... و همچنین نوع شبکه اینترنتی که استفاده میکنند را نمایش میدهد
Mobile :
در این قسمت نوع دستگاه های ورودی ( کامپیوتر، تبلت و موبایل) و همچنین مدل دستگاه ها با اطلاعات کامل به نمایش در میاد.

امیدوارم آموزش امروز هم مفید بوده باشه براتون
روز خوش

نظرات: (2) نظر براي اين مطلب ثبت شده است.

نويسنده: حامد محبی تاريخ ثبت: 1393/09/08 20:11:25

سلام
بقیه مطالب این قسمت کجاست؟

پاسخ پشتيبان فني: حسين همايوني تاريخ ثبت: 1393/09/11

با سلام و احترام
دوست عزیز در حال ساخت آموزش قسمت بعدی هستم
به زودی آموزش قسمت بعد هم اضافه میشه

موفق باشید

نويسنده: حمید تاريخ ثبت: 1393/09/23 13:23:39

سلام مجددا تشکر میکنم از مطلبتون و زحمتی که کشیدید منتظر قسمت های بعدی آموزش هستم و در ضمن اگر روی تصویر هم توضیح بدید خیلی بهتره موفق باشید

پاسخ پشتيبان فني: حسين همايوني تاريخ ثبت: 1393/09/24

سلام
ممنونم از نظراتتون.
انشا الله به زودی قسمت بعد آموزش را آماده میکنم .
حتما به صورت آموزش تصویری قرار میدهم.

موفق باشید

ارسال نظر: براحتی و سریع نظر خود را درباره این مطلب ثبت کنید: